[O1] Kontrolka trakcji, błąd 1314 engine control module

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grzesko85
    Classic
    • 2010
    • 3

    [O1] Kontrolka trakcji, błąd 1314 engine control module

    obrus, z tego co pamiętam pozycja 65 w gateway o której piszesz odnosi się do modułu TPMS opartego na czujnikach w kołach (tzw direct TPMS)
  • brouil
    Classic
    • 2009
    • 15

    #2
    [O1] Kontrolka trakcji, błąd 1314 engine control module

    Witam
    Jestem szczęśliwym posiadaczem Skoda Octavia 2003 r. 1,9 tdi, 110ps, hatchback.

    Jednakże pojawił się problem. Po przejechaniu kilku metrów zapala mi się kontrolka trakcji (pomarańczowy trójkąt z wykrzyknikiem w środku otoczone niepełnym kołem ze strzałką) i już nie gaśnie aż do wyłączenia silnika.

    Samochód o wiele gorzej przyspiesza. Przyciskiem ASR nie da się wyłączyć tej lampki.

    Na komputerze pokazało błąd 1314 engine control module.

    Proszę o pomoc bo na forum nie udało mi się znaleźć rozwiązania tego problemu. A w każdym jednym warsztacie snują coraz to inne teorie.

    Komentarz

    • ROBAL_26
      RS
      • 2010
      • 2320
      • Octavia I combi (1U5)
      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

      #3
      brouil, sprawdź czy poprawnie działają tobie światła stop oraz czy masz dobre ładowanie , sterownik mógł odnotować błąd nie tylko przez usterkę ale tez z zbyt niskiego napięcia,ok
      miałem podobnie zimą jak auto ciężko paliło i rozrusznik musiał długo kręcić , wówczas powstawał taki spadek napięcia że wywalał błąd.ok

      pozdro
      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

      Komentarz

      • przemik
        RS
        • 2012
        • 1610

        #4
        Faktycznie mogl byc spadek napiecia.... byle nie trafilo sterownika ABS...
        Przemek
        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
        80 B3 Limo 1.6 TD SB

        Komentarz

        • brouil
          Classic
          • 2009
          • 15

          #5
          mi autko normalnie odpala, światła stop działają, a ładowanie nie wiem jak sprawdzić.
          błąd po skasowaniu odnawia się

          Komentarz

          • ROBAL_26
            RS
            • 2010
            • 2320
            • Octavia I combi (1U5)
            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            brouil, miernikiem mierzysz na klemach akumulatora na odpalonym silniku. na biegu jałowym powinno być 14,4V .ok

            pozdro
            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

            Komentarz

            • sslawekk
              Ambiente
              • 2010
              • 111
              • Octavia I (1U2)
              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              Kolego brouil, kiedy ostatnio był wymieniany filtr paliwa?
              Ja nie tak dawno miałem niemal identyczną sytuację...pierwszy raz kontrolka ASR zapaliła mi się przy 180km/h, auto na chwilkę straciło ciąg, a kontrolka gasła dopiero po ponownym uruchomieniu silnika, później zdarzało się to już nagminnie, gdy tylko trochę bardziej dawałem w palnik, aż do momentu gdy ledwo dojechałem do domu, praktycznie 15km jechałem z obrotami góra 1200, bo więcej nie szło, po drodze raz zgasł całkiem, ale udało się odpalić i jakoś dotoczyć, w domu wymieniłem filtr paliwa i jak ręką odjął - wiem, że dziwne, ale prawdziwe, do dziś nie wiem z jakiej paki z powodu zapchanego filtra paliwa zapalała się kontrolka ASR, i do dziś problem się nie pojawił - pewnie większość mechaników też nie wie, że tak się może dziać i dlaczego...
              Spróbuj wymienić, powinno pomóc :wink:
              O1 Rider 140KM & 305Nm by Aligator

              Komentarz

              • brouil
                Classic
                • 2009
                • 15

                #8
                wymiana fiiltrów

                Wymieniłem filtr paliwa i powietrza. Niestety lampka dalej sie zapala. Napiecie bede mogl sprawdzic dopiero jak moj elektryk z urlopu wroci.

                Komentarz

                • interagg
                  Drive
                  • 2012
                  • 52

                  #9
                  Nie wiem, czy już sobie poradziłeś z problemem, jednakże u mnie ASR palił się po złym złożeniu rozrządu, a dokładniej miałem źle ustawiony kąt wtrysku. Samochód jeździł jakby mu odjąć z 30KM. Po odpowiednim ustawieniu lata jak szalona :-)

                  Pozdrawiam

                  Komentarz

                  • brouil
                    Classic
                    • 2009
                    • 15

                    #10
                    Zamieszczone przez interagg
                    Nie wiem, czy już sobie poradziłeś z problemem, jednakże u mnie ASR palił się po złym złożeniu rozrządu, a dokładniej miałem źle ustawiony kąt wtrysku. Samochód jeździł jakby mu odjąć z 30KM. Po odpowiednim ustawieniu lata jak szalona :-)

                    Pozdrawiam
                    Nie poradziłem sobie z problemem. Byłem w kilku warsztatach i rozkładają ręce. Rozrząd zrobiłem zaraz po zakupie około 1,5 roku temu, a problem pojawił się miesiąc temu.

                    [ Dodano: Pon 30 Lip, 12 19:28 ]
                    Zamieszczone przez ROBAL_26
                    brouil, miernikiem mierzysz na klemach akumulatora na odpalonym silniku. na biegu jałowym powinno być 14,4V .ok

                    pozdro
                    Ładowanie jest OK.

                    Komentarz

                    • ROBAL_26
                      RS
                      • 2010
                      • 2320
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                      #11
                      brouil, no to z innej beczki ,sprawdź z drugą osoba czy za każdym razem jak przyciśniesz pedał hamulca zapalaja się światła stop i obserwuj kiedy się zapali .ok
                      jak się zapali to masz czujnik STOPU do wymiany.ok

                      pozdro
                      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                      Komentarz

                      • brouil
                        Classic
                        • 2009
                        • 15

                        #12
                        Zamieszczone przez ROBAL_26
                        brouil, no to z innej beczki ,sprawdź z drugą osoba czy za każdym razem jak przyciśniesz pedał hamulca zapalaja się światła stop i obserwuj kiedy się zapali .ok
                        jak się zapali to masz czujnik STOPU do wymiany.ok

                        pozdro
                        Na włączonym silniku stojąc w miejscu wciskałem przez ok 2 min pedał hamulca ale kontrolka trakcji nie zapaliła się.

                        Komentarz

                        Pracuję...